Veckobrev v35
Karlstad

Veckobrev v35

26 augusti 2024

” Hållbart företagande i Värmland ”

Hållbarhet inom Regional tillväxt och utveckling.

Maria Lindeberg, Region Värmland, ansvarar för detta EU-finansierade projekt, med 40 miljoner att investera i hållbara projekt fram till 2028. Kräver social hållbarhet, ekonomisk hållbarhet samt gott klimat och god miljö.

Maria pratade om CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) som är EU’s nya direktiv för hållbarhetsrapportering, som införs fr o m 2024. Först för de större företagen men snart även för mindre. Taxonomi nämndes också, men det begrep jag inte trots besök på Wikipedia.

Tack Maria för en intressant inblick i hållbarhet.

Sekreteraren

Kommande program:

Karlstad RK har lunchmöte på Hotell Drott 2 september, 11.45 – 13.00. Program ” Psalmboksmuséet ”. Klubbvärd: Olle Hyensjö.

Karlstad City RK, har frukostträff på Hotell Plaza, fredag 30 augusti, 07.30 – 08.45! Program: ”Karlskogamodellen” – Nina Bäckman

2024 © RC Karlstad - alla rättigheter förbehålles