Karlstad
Karlstad

Veckobrev v06

6 februari 2023

DG Olof Frisk och Anneli Jelgert, TRF, på besök!

Olof Frisk inledde med att tala om Rotarys första kvinnliga President, Jennifer Jones, och Rotarys sju fokusområden. Mycket intressant.

Anneli Jelgert talade sedan om The Rotary Foundation, som är vår hjälporganisation. TRF förmedlar mycket stöd till behövande i världen, inte minst Ukraina och End Polio Now.  Från TRF kan man också söka bidrag till olika projekt som bidragande klubbar vill genomföra.

President Ulf konstaterade att vi denna gång var 17 medlemmar och 3 gäster. Trevligt var att vår tidigare President och nuvarande Hedersmedlem, Malin Lundberg, gästade oss!

Olof påminde sedan om klubbens 90-årsjubileum, den 18 februari, 2023, på Stadshotellet, med start 17.00.  Anmälan via karlstad@rotary.se. Subventionerat pris 400 kr, dryck tillkommer.
Vi är nu drygt 70 anmälda, jättekul. Bra jobbat av Festkommittén. Skall bli trevligt!

Sekreteraren

Nästa vecka!
Då kommer Urban Svensson från Ica Kvantum, Hammarö, för att tala om ”Dagligvaruhandelns utmaningar”
Anmäl gärna att ni deltager via karlstad@rotary.se så Drott kan anpassa maten efter deltagarantalet.

Hotell Drott, 13 februari, 11.45 – 13.00

2024 © RC Karlstad - alla rättigheter förbehålles